Vi er store fans av [Bill Hammack], aka ingeniør fyren. Hans serie tekniske videoer som driller opp behagelige minner om å nyte Mr. Wizard, men spinn til voksenvitenskapelig entusiast. Den mest fornærmende sesongen (han kaller det serien # 4) riper overflaten av emnene dekket i sin bok åtte bemerkelsesverdige engineering historier, som ble skrevet med andre forfattere [Patrick Ryan] og [Nick Ziech]. De ga oss en gratis digital kopi av boken som skal brukes til denne anmeldelsen.

Den konversasjonsstilen som finnes i videoene, oversetter perfekt til boken, men som med å sammenligne en roman til en film, gir det skrevne ordet mye mye mer dybde. For eksempel elsket vi å lære om hvordan Apple bruker anodisering til å fargestille aluminiumet som brukes til iPod-tilfeller. Den samme presentasjonsstilen gjør emnet lett forståelig for noen som tok litt kjemi og matte i videregående skole. Men primere En sidebjelker tilbyr en valgfri tur gjennom utseendet, som beskriver historien bak prosessen, hvordan den sammenligner med naturlige materialer, og hvilke avvik er gjort i å velge denne prosessen.

Noen av de andre temaene som er inkludert, er hvordan CCD-kamsensorer, blybatterier, MEMS-akselerometre og atomklokker fungerer. Som boken utvikler seg gjennom alle åtte emner generelle begreper kompleksiteten av elementene som blir forklart fremskritt raskt. Ved den syvende historien – som dekker Magentron i en mikrobølgeovn – vil vi satse på konseptene utfordrer mye lesernes kognisjon. Men vi tok fortsatt glede på hver side. Boken ville gjøre en fantastisk basseng-side lese. Det ville gjøre en fantastisk oppgradering gave (så ille vi savnet den tiden av året), men husk for eventuelle vitenskapelige venner eller slektninger. Du kan se [Bill’s] egen beskrivelse av boken og alle formatene i klippet etter pause.

Tllr: få det eller gi det som en gave